درب حیاط

درب حیاط

  • 66

برای مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید. ۰۹۱۴۸۹۰۵۶۹۵

درب‌ حیاط

درب حیاط، به عنوان نقطه کانونی ساختمان، یکی از عوامل مؤثر در زیبایی و جذابیت ظاهری ساختمان محسوب می‌شود. علاوه بر جنبه زیبایی، درب حیاط باعث تأمین امنیت ساختمان و افزایش ارزش آن نیاز می شود. دربهای فلزی نیز از جمله دربهایی هستند که در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌ کنند، مانند درب فلزی پارکینگ، درب فلزی ویلا ....

استفاده از دربهای فلزی حیاط، یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای مدرن سازی ظاهر ساختمان و نمای بیرونی آن است. دربهای فلزی حیاط، با تنوع طرح و مدل‌های مختلف، ابعاد استاندارد، وزن مناسب، جنس با کیفیت و رنگهای متنوع، انتخابی مناسب برای بهبود ظاهر و عملکرد درب حیاط می‌باشند.

انواع درب حیاط

درب های چوبی فایبرگلاس، با ظاهری چوبی، به عنوان شیک‌ ترین درب‌ های حیاط محسوب می‌ شوند. اغلب برای درب ورودی ساختمان‌ های جنوبی از درب‌ های چوبی استفاده می‌ شود. زیبایی این نوع درب‌ ها باعث شده تا افراد زیادی تمایل به خرید آنها داشته باشند. اما درب‌ های چوبی نسبت به سایر درب‌ ها از لحاظ امنیت کم تری برخوردار هستند.

درب‌ های استیل، جدیدترین نوع درب‌ ها حیاط موجود در بازار هستند و بهنوان درب‌ های فلزی، پارکینگ، باغ و ویلا استفاده می‌شوند. با گذر زمان و قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی مختلف، کیفیت درب‌ های استیل کاهش می‌یابد و دوام آنها نسبت به درب‌ های فلزی آهنی بهتر است.

درب‌ های فولادی، با استحکام ویفیتالا، مورد توجه قرار می‌ گیرند. به دلیل استحکام بالا این درب‌ ها امنیت ساختمان را افزایش میدهند.مر مفید درب‌ های فولادی حدودا 7 تا 15 سال است. و در حقیقت دارای عمر کوتاهی هستند. همچنین، در برابر تغییرات آب و هوایی، کیفیت آنها به سرعت کاهش می‌ یابد.

درب حیاط ساده آهنی

در این قسمت به بررسی انواع درب‌ های ورودی، درب‌ های ویلایی و درب‌ های حیـاط و ... که با خلاقیت و مدل‌ های زیبا تولید شده‌ اند، می‌ پردازیم. قبل از هر چیز، باید بدانید که انتخاب درب باید با سبک طراحی ساختمان هماهنگ باشد. اگر درب انتخابی شما یکی از بهترین و با کیفیت‌ ترین درب‌ ها باشد، اما با سبک طراحی ساختمان هماهنگ نباشد، تأثیر منفی بر زیبایی و ارزش ساختمان خواهد داشت.

تولید کننده درب های فلزی و آهنی

شرکت تبریز فلز با سابقه‌ ای بلند در تولید انواع مختلف درب‌ها، به ویژه درب‌ های فلزی مانند درب حیاط، گزینه‌ی مناسبی برای خرید محصولات است. شما می‌ توانید با ارسال عکس و تصویر از محل نصب درب حیاط خود، به کارشناسان و مشاوران شرکت تبریزفلز مراجعه کنید تا راهنمایی‌ های لازم را درباره آماده‌ سازی محل نصب درب همچنین انتخاب دربی زیبا، ایمن و متناسب با ساختمان دریافت کنید. با توجه به هزینه‌ های گسترده‌ ای که این روزها مرتبط با این نوع پروژه‌ها هستند، مهم است که در انتخابود دقت کنید تا بهترین کارایی و زیبایی را با اطمینان از امنیت درب خریداری کنید. این به ما کمک می‌ کند تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید و همچنین نگرانی درباره امنیت درب ورودی ساختمان و دربیاط خودا کاهش دهید.

درب حیاط در تبریز

نکات بسیار مهم در انتخاب درب ورودی ساختمان

درب‌ های ورودی ساختمان، درب‌هایی هستند که عموماً برای ورود و خروج اتومبیل‌ ها استفاده می‌ شوند. بنابراین، باید این درب را در یک مسیر مستقیم قرار داد تا عبور اتومبیل‌ ها راحت باشد. اگر حیاط ساختمان دارای درختان زیاد و بلند است، باید از درب‌هایی با ارتفاع بلند استفاده کنید. این امر از آن جهت مهم است که درختان بلند نتوانند از درب عبور کنند و مسیر را برای ورود و خروج اتومبیل‌ ها مسدود کنند.

لازم به ذکر است که درب انتخابی باید بسیار مستحکم باشد تا در برابر وزش باد و شرایط آب و هوایی مقاومت کند. درب فلزی از جمله بهترین گزینه‌ هاست، زیرا این نوع درب‌ ها قوی و مقاوم هستند. و می‌ توانند در برابر عوامل آب و هوایی سخت و ضربه‌ های محیطی مقاومت کنند. همچنین، درب فلزی قابلیت تعبیه سیستم‌های امنیتی مانند قفل‌های قوی و دوربین‌ های مداربسته را دارد که امنیت ساختمان را تضمین می‌کند.

با انتخاب درب مناسب و مقاوم، می‌ توانید از ورود و خروج راحت و امن اتومبیل‌ ها اطمینان حاصل کنید. و همچنین زیبایی و استحکام حیاط ساختمان خود را حفظ کنید.

درب حیاط ساده و زیبا

درب حیاط، برای ورودی اصلی به خانه و فضای بیرونی، نقش بسیاری در ایجاد تأثیر زیبایی و جذابیت برای خانه شما دارد. یک درب حیاط ساده و زیبا، نه فقط امکان ورود و خروج را فراهم می‌ نماید، بلکه به فضای باز خانه شما هویت و شخصیتی منحصر به فرد می‌ بخشد.

در طراحی یک درب حیاط ساده و زیبا، عواملی همانند مواد ساخت، رنگ، الگو، اندازه و جزئیات دیگر خیلی مهم هستند. در زیر به بعضی ایده‌ های طراحی اشاره خواهیم کرد:

مواد ساخت

استفاده از موادی مانند چوب، فلز و شیشه می‌تواند در طراحی یک درب حیاط زیبا و ساده مؤثر باشد. چوب طبیعی یک انتخاب محبوب است که به خانه شما طابع گرمی و دلنشینی می‌بخشد. همچنین، فلز و شیشه نیز در طراحی مدرن و ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رنگ

انتخاب رنگ مناسب برای درب حیاط نقش مهمی در جلب توجه و ایجاد هماهنگی با بقیه بخش‌های خانه دارد. رنگ‌های ساده و طبیعی مانند سفید، خاکستری و قهوه‌ای می‌توانند در طراحی درب حیاط زیبا و هماهنگ مؤثر باشند.

الگو و طرح

استفاده از الگوها و طرح‌های ساده می‌تواند در ظاهر درب حیاط شما تأثیرگذار باشد. خطوط عمودی، افقی یا هندسی به عنوان الگوها و طرح‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند و جلوه‌ای زیبا و آرامش بخش را ایجاد می‌کنند.

جزئیات

جزئیات کوچک مانند دستگیره، قفل و تزئینات سطح درب می‌توانند به طراحی درب حیاط زیبا و متفاوتی بپردازند. استفاده از جزئیات سبک و مناسب به درب شما جذابیت بیشتری می‌بخشد.

ابعاد و وزن استاندارد درب‌ حیاط

در طراحی و ساخت انواع ساختمان ها به ویژه ساختمان های مسکونی عموما دو نوع درب درب نفر رو و ماشین رو تعبیه شده است که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. درب های ماشین رو، درب هایی می باشند که برای ورود و یا خروج ماشین ها به داخل ساختمان استفاده می شود، اما درب های نفر رو برای ورود و خروج افراد به داخل ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. امکان سفارشی سازی هر کدام از درب ها وجود دارد.

درب های نفررو دارای ابعاد و ون های استاندارد می باشند. اندازه استاندارد ارتفاع درب های نفر رو بین 235 سانتی متر تا 245 سانتی متر می باشد، اما ابعاد استاندارد آن ها حدودا 115 تا 125 می باشد. لام به ذکر است که وزن آن تقریبا 200 کیلوگرم خواهد بود. وزن درب های ماشین رو حدود 600 کیلوگرم خواهد بود. ناگفته نماند که وزن درب های نامبرده به طرح و یا مدل آن ها بستگی دارد.

نوع درب ارتفاع ابعاد استاندارد وزن
درب های نفررو بین 235 تا 245 سانتی متر حدودا 115تا 125 تقریبا 200 کیلوگرم
درب های ماشین رو  ـــــــــــــــ  ـــــــــــــــ 600 کیلوگرم

نکات بسیار مهم در انتخاب درب ورودی

درب ورودی ساختمان عموماً برایفت و آمد اتومبیل استفاده می‌شود، بنابراین باید در جایی قرار بگیرد که مسیری مستقیم و صاف داشته باشد. حیاط‌ هایی که دارای درختان بلند و زیادی هستند، باید از درب‌ های با ارتفاع بلند استفاده کنند. درب حیاط فلزی انتخابی باید بسیار مستحکم باشد تا در برابر وزش باد شدید مقاومت کند. ابزارآلات و اتصالاتی که در ساخت و نصب درب استفاده می‌ شود، باید با کیفیت دوام بالا باشند.

در رنگ‌ زدن درب فلزی، به نکاتی همچون نوع رنگ مصرفی، صاف بودن سطح درب زدن ضد زنگ به سطح درب دقت کنید. پیش از انتخاب نوع رنگ، باید از صاف بودن سطح درب اطمینان حاصل کنید و سپس ضد زنگ را به درب بزنید. به یاد داشته باشید که برای صاف کردن سطح درب بایستی از سمباده استفاده کنید سپس ضد زنگ را بزنید. بعد از انجام این مراحل، درب برای زنگ‌ زدن آماده است. تمامی مراحل رنگ‌ زدن درب بایستی با دقت انجام شوند.

انتخاب رنگ مناسب از دیگر نکاتی است که باید به آن دقتنید. رنگی که با کیفیت باشد،ز پوستهپوسته شدن درب جلوگیری می‌ کند. رنگهای لاتکس مقاوم در برابر آب و رطوبت هستند. استفاده از رنگهای خنثی مانند مشکی، طوسی، دودی و قهوه‌ای با هر طرحی هماهنگ می‌ شوند. برای درب حیاط فلزی میتوانید از رنگ‌ هایی مثل نارنجی، لیمویی، سبز و… به کار ببرید.

عوامل موثر در قیمت نهایی درب حیاط

عوامل مختلفی در قیمت نهایی درب فلزی حیاط تأثیرگذار هستند، اما یکی از مهم‌ ترین آن‌ ها، نوع طرح و نقشه درب انتخابی است. هرچه طرح درب ساده‌ تر باشد، قیمت نهایی کمتر خواهد بود؛ زیرا برای ساخت و پردازش آن نیاز به وقت کمتری است. از طرف دیگر، طرح‌ ها و نقشه‌ های پیچیده معمولاً به عنوان طرح‌ های فرفورژه و کنگره شناخته می‌ شوند. به عنوان مثال، دستمزد ساخت یک درب حیاط با طرح ساده حدوداً شش هزار تومان است، در حالیه دستمزد ساخت یک درب فلزی فرفورژه بین 8 تا 20 هزار تومان متغیر است. بنابراین، طرح ودل درب حیاط یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت نهایی است.

انواع درب های حیاط و جنس آن ها

با شنیدن عبارت "درب ورودی ساختمان"، ذهن اکثر افراد به سمت درب حیاط یا همان درب‌های آهنی هدایت می‌شود. این اتفاق به دلیل استفاده رایج تبریز فلز در درب‌ های ورودی رخ می‌ دهد. اما درب حیاط مزایا و معایب خاص خود را دارده به آن‌ ها می‌ پردازیم.

از جمله مزایای درب حیاط، استحکام بسیار بالای آن‌ها قابل ذکر است. این نوع درب‌ ها با استفاده از متریال آهن تولید می‌ شوند که مقاومت درب را بهبود می‌ بخشد. همچنین، این درب‌ ها قابلیت فرشیزی دارند و می توان به صورت دلخواه آن‌ ها را طراحی کرد.

از جانب دیگر، معایبی نیز در استفاده از درب حیاط وجود دارد. یکی از این معایب نسبتاً سنگین آن است که باعث می‌ شود نصب آن‌ ها کار دشواری باشد. همچنین، اگر عمل رنگ کردن درب‌ ها به خوبی انجام نشود، احتمال زنگ‌ زدگی آن‌ ها وجود دارد. بنابراین، نیاز به نگهداری و تعمیرات منظم برای حفظ ظاهری با ایفای وظیفه درب حیاط وجود دارد.

رنگ مصرفی برای رنگ آمیزی درب فلزی حیاط

در رنگ آمیزی درب های فلزی حیاط چند مورد بایستی مورد توجه قرار گیرد. این موارد شامل نوع رنگ مصرفی، سطح درب و استفاده از ضد زنگ است. در حقیقت پیش از انتخاب نوع رنگ، صاف بودن سطح درب و زدن ضد زنگ به سطح درب از عوامل خیلی مهم می باشند. پیش از رنگ آمیزی باید سطح درب سمباده زده شود. و سپس سطح درب را به ضد زنگ آغشته کرد. حال درب برای رنگ زدن آماده می باشد. زد رنگ بایستی از غلظت مناسب برخوردار باشد.

انتخاب رنگ مناسب

همانطور که گفته شد، رنگ درب‌ حیاط بسیار تأثیرگذار بر زیبایی ساختمان است. بنابراین انتخاب رنگ مناسب بسیار مهم است. با استفاده از رنگ با کیفیت، می‌ توان جلوی پوسته‌ پوسته شدن درب را گرفت. رنگ‌ های لاتکس از جمله رنگ‌ های مقاوم در برابر آب و رطوبت هستند. رنگ‌ های خنثی مانند طوسی، مشکی، قهوه‌ای و دودی با هر سبک طراحی‌ هماهنگی دارند. رنگ‌ های جسورانه مانند نارنجی، لیمویی، سبز پسته‌ ای و ... نیز می‌ توانند به عنوان رنگ درب‌ حیاط استفاده شوند. جسورانه‌ ای در افراد ایجاد نمایند. اگر نگران روشن بودن رنگ هستید، می‌ توانید از نمونه‌ های تیره‌ تر همانند بادمجانی یا سبز تیره استفاده کنید.

درب حیاط در تبریز

انواع مدل های خلاقانه درب حیاط

در اینجا می‌ خواهیم به شما مدل‌ های منحصر به‌ فرد درب ورودی حیاط را معرفی نماییم. در طراحی آن‌ ها از خلاقیت بسیاری استفاده شده است. این طرح‌ ها با سایر مدل‌ های قبلی که شما دیده‌ اید، تا حد زیادی متفاوت هستند.

مهم است که قبل از انتخاب مدل درب، سبک طراحی ساختمان خود را تعیین کنید. و بر اساس آن درب ورودی خود را انتخاب کنید. زیرا حتی طرح زیباترین درب، اگر با ساختمان شما همخوانی نداشته باشد، نه تنها به ظاهر خانه شما کمک نمی‌ کند، بلکه به آن ضربه می‌ زند.

درب مدل اسپانیایی

این مدل درب ها دارای طراحی شیک و روستیک بوده و همراه با الگوی تکرار شده در سطح درب است. بهره گیری از شیشه شفاف، مشجر و یا منعکس کننده یرای این دربها امکان پذیر است.

درب فلزی مدرن

درب های مدرن دارای طراحی ساده و فاقد جزئیات بوده و همراه با خطوط صاف افقی و یا عمودی هستند. از شیشه نیز می توان در طراحی درب آهنی مدرن بهره گرفت.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید




  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 11 مرداد 1402 ساعت: 9:39
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 75
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 44
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 8
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
            آي پي امروز آي پي امروز : 25
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 15
            بازدید هفته بازدید هفته : 316
            بازدید ماه بازدید ماه : 316
            بازدید سال بازدید سال : 4658
            بازدید کلی بازدید کلی : 25131

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.139.237.170
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف